شورای عالی حوزه های علمیه|نمایش جزییات خبر

حوزه بر قالب‌های ارائه محتوا تمرکز کند

حوزه بر قالب‌های ارائه محتوا تمرکز کند
مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در سی‌امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: در شرایط فعلی حوزه در کنار توجه به محتوا، باید بر نحوه ارائه محتوا به جامعه و به خصوص نسل جوان تمرکز کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام و المسلمین حسین رحیمیان در جریان بازدید از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، که از دوازدهم فروردین ماه سال جاری فعالیت خود را در محل مصلی امام خمینی تهران آغاز کرده است، ضمن تقدیر از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در سی‌امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ابراز داشت: خوشبختانه کارهای خوب، قابل ارائه و ارزشمندی صورت گرفته است.
وی توجه به قرآن و علوم قرآنی را مطالبه قشر فرهنگی و مذهبی جامعه از حوزه‌های علمیه عنوان کرد و افزود: ارائه دهندگان توانسته‌اند خود را با شرایط و نیازهای فعلی تطبیق دهند و فعالیت‌های خود را به خوبی عرضه کنند.
استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: متأسفانه علی رغم تمامی فعالیت‌های خوبی که در حوزه‌های علمیه صورت می‌پذیرد، در ارائه و معرفی نقص وجود دارد و مقداری کم کاری صورت گرفته است.
وی ادامه داد: کارهای ارائه شده در این نمایشگاه می‌تواند بخشی از این کم کاری‌ها را جبران کند و مقدمه‌ای باشد برای فعالیت‌های بعدی که البته باید فعالیت‌های بیشتری با توجه به نیازهای روز صورت پذیرد.
مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه ضمن تأکید بر لزوم معرفی فعالیت‌های صورت گرفته در عرصه‌های مختلف دینی تصریح کرد: در شرایط فعلی حوزه در کنار توجه به محتوا، باید بر نحوه ارائه محتوا به جامعه و به خصوص نسل جوان تمرکز کند.
وی با اشاره به رشد و گسترش اقبال عمومی به حوزه معارف قرآنی گفت: خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی مسئله توجه به قرآن در ابعاد مختلف رشد کرده است. در حالی که پیش از انقلاب علی رغم اینکه مردم، مردم متدینی بودند؛ اما اقبال به قرآن به این صورت وجود نداشت که این مسئله از برکات انقلاب اسلامی و امام خمینی -قدس سره- است.
وی افزود: در درختواره رشته‌های تخصصی، که در شورای گسترش به تصویب رسیده است، قرآن و گرایش‌های مرتبط با آن، به عنوان اولین رشته تصویب شده‌اند.
وی در پایان ضمن تشکر از مؤسسات فعال در حوزه مباحث قرآنی و جوانانی که در فضای مجازی فعالیت‌های قرآنی را ترویج می‌نمایند ابراز داشت: از فعالین عرصه قرآن و علوم قرآنی می‌خواهم تا برای اتقان و ماندگاری تلاش‌هایشان، ارتباط خود را با حوزه علمیه تقویت کنند.
شایان ذکر است در جریان این بازدید، نمایندگانی از بخش‌های مختلف شورای عالی حوزه‌های علمیه از جمله اداره ارتباطات و بانک ایده، طرح و برنامه و نظارت و بازرسی، نیز حضور داشتند.
 

جهت مشاهده گزارش تصویری این بازدید، اینجا کلیک کنید.

۲۲ فروردین ۱۴۰۲
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.