شورای عالی حوزه های علمیه|نمایش جزییات خبر

افتخار ما خدمتگزاری شاگردان به مکتب امام صادق -علیه السلام- است

افتخار ما خدمتگزاری شاگردان به مکتب امام صادق است
رئیس هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در سی و هفتمین همایش مدیران این مرکز گفت: افتخار ما این است که لباس حضرت را به تن داریم و خدمتگزار شاگردان این مکتب هستیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام و المسلمین حسین رحیمیان در سی و هفتمین همایش مدیران مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ضمن تسلیت سالگرد شهادت امام صادق -علیه السلام- گفت: افتخار ما این است که لباس حضرت را به تن داریم و خدمتگزار شاگردان این مکتب هستیم.
وی افزود: دغدغه ما حمایت از شاگردان امام صادق -علیه السلام- و حل مشکلات ایشان است و این نزدیک‌ترین راهی است که ما می‌توانیم محبت و ارادت خود را به حضرت عرض کنیم و از اینکه خداوند این نعمت ویژه را به ما داده است، سپاسگزاریم.
رئیس هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به حملاتی که نسبت به برخی از طلاب و روحانیون اتفاق افتاده است خاطر نشان کرد: متأسفانه گاهی شاگردی از شاگردان مکتب امام صادق -علیه السلام- توسط شمر و عمر سعدهای زمان، که دستشان از جاهای دیگر کوتاه است، مورد آسیب و اذیت قرار می‌گیرند.
وی خطاب به مدیران استانی مرکز خدمات ادامه داد: وظیفه شما مدیران و مسئولان است که به مجرد اینکه از چنین شرایطی آگاه می‌شوید، به وضعیت طلاب رسیدگی کنید و تاکنون نیز همین طور بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین ابعاد شخصیتی امام صادق -علیه السلام- پرداخت و اظهار داشت: علت آنکه مذهب ما به مذهب جعفری شناخته می‌شود، تأثیر بی نظیر و منحصر به فردی است که امام صادق -علیه السلام- در ارائه معارف الهی و سنت نبوی داشته‌اند.
مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: اگر چه در ابتدای دوران امامت حضرت تعداد شیعیان کم بود، اما به سبب حرکت مدبرانه و استفاده از فرصت، شرایط به گونه‌ای شد که ایشان در اواخر عمر پر برکت خود، حدود چهار هزار شاگرد داشتند و سیل طرفداران ایشان در کشورهای اسلامی جاری بودند.
وی در ادامه با اشاره به برخی از نظریات و مسائل مهمی که در دوران امامت امام صادق -علیه السلام- مطرح شده است ابراز داشت: اساسی‌ترین مسائل اعتقادی، فکری، کلامی و فقهی در معارف به جا مانده از ایشان مشاهده می‌شود. از جمله نظریه «لا جبر و لا تفویض بل امر بین الأمرین» و همچنین مبارزه با ورود قیاس به جمع ادله دینی.
وی با اشاره به جایگاه ویژه فعالیت‌های امام صادق -علیه السلام- در شکل گیری اعتقادات و فقه شیعی گفت: از میان حدود 120 هزار روایتی که در منابع شیعی وجود دارد، حدود 60 هزار مربوط به امام صادق -علیه السلام- است و بسیاری از مسائل فقهی تا پیش از ایشان بر شیعیان پوشیده بوده است.

 

سی و هفتمین همایش مدیران مرکز خدمات 2

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.