شورای عالی حوزه های علمیه|نمایش جزییات خبر

نشست هم‌اندیشی اساتید جوان سطوح عالی با دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه

نشست هم‌اندیشی اساتید جوان سطوح عالی با دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه
نشست صمیمی هم‌اندیشی تعدادی از اساتید جوان سطوح عالی با دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، به منظور بررسی راهکارهای ایجاد انگیزه و امید در میان طلاب و آسیب‌شناسی این مسئله، در محل شورای عالی برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی حوزه‌های علمیه، نشست صمیمی هم‌اندیشی تعدادی از اساتید جوان سطوح عالی با دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، به منظور بررسی راهکارهای ایجاد انگیزه و امید در میان طلاب و آسیب‌شناسی این مسئله، در محل شورای عالی برگزار شد.
مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه در ابتدای این جلسه، به بیان هدف از برگزاری این نشست پرداخت و ابراز داشت: هدف از تشکیل این سلسله جلسات، استفاده از نظرات، ایده‌ها و پیشنهادات اساتید صاحب فکر به منظور طرح مباحث اولویت‌دار و گفت و گو و هم‌فکری راجع به آن‌هاست.
وی افزود: تا کنون چندین جلسه با موضوعات مختلف از جمله مدارک حوزوی و مسائل آموزشی، برگزار شده است و در این جلسه نیز به بررسی راهکارهای ارتقاء انگیزه تحصیلی در میان طلاب خواهیم پرداخت.
حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان ادامه داد: ضروری است برای حفظ و ارتقای انگیزه تحصیلی در میان طلاب حوزه‌های علمیه اقدامات لازم صورت پذیرد. در این خصوص، حل مسلئه معیشت شاید اولین چیزی باشد که به عنوان علت تأثیرگذار بر انگیزه طلاب به ذهن می‌رسد؛ اما این دغدغه در طول تاریخ حوزه‌های علمیه پیوسته مطرح بوده است؛ بنابراین ممکن است علل و عوامل دیگری نیز وجود داشته باشد که  اساتید محترم به خاطر تعاملی که با طلاب دارند، بیشتر به آن توجه دارند.
در ادامه جلسه که برای چند ساعت به طول انجامید، همه اساتید حاضر در این نشست، به بیان نقطه نظرات، دیدگاه‌ها، پیشنهادات، انتقادات و راهکارهای خود به منظور ایجاد و تقویت انگیزه و امید در میان طلاب، در محورهای مختلف پرداختند.
در پایان نیز، آیت الله حسینی بوشهری به اساتید حاضر در این نشست اطمینان داد که مسائل مطرح شده از سوی آنان مورد بحث و بررسی‌های کارشناسی قرار خواهد گرفت.
وی ابراز داشت: مجموعه این دیدگاه‌ها ابتدا در جلسات کارشناسی و سپس در جلسات شورای عالی، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت لزوم، در موضوع فعلی جلسات دیگری با حضور این جمع و دیگر اساتید محترم، برگزار خواهد شد.
رئیس جامعه مدرسین با اشاره به مباحث مطرح شده در این جلسه چند ساعته، خاطر نشان کرد: اگر چه معیشت فضای کل جامعه از جمله طلاب را تحت تأثیر قرارداده است؛ اما از نگاه اساتید محترم نسبت به تمامی ابعاد مختلف و مؤثر در این موضوع، تشکر می‌کنیم.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تأکید کرد: معتقدیم که برای اداره هر چه بهتر حوزه‌های علمیه باید از نظرات و دیدگاه‌های اساتید محترم استفاده شود.
شایان ذکر است این سلسله نشست‌ها که به بررسی مسائل روز حوزه‌های علمیه در موضوعات مختلف می‌پردازد، به صورت منظم توسط دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه و با دعوت از تعدادی از اساتید با سابقه، برگزار می‌شود.

 

*گزارش تصویری این نشست در اینجا.

 
۳ تیر ۱۴۰۲
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.