شورای عالی حوزه های علمیه|نمایش جزییات خبر

هیچ مسئولیتی نباید طلبه را از تبلیغ جدا کند / تبلیغ یک رسالت است نه یک شغل

هیچ مسئولیتی نباید طلبه را از تبلیغ جدا کند / تبلیغ یک رسالت است نه یک شغل
دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه هیچ مسئولیتی نباید طلبه را از تبلیغ جدا کند، گفت: در طول تاریخ تشیع، نگاه اندیشمندان و بزرگان دینی ما به تبلیغ، به عنوان یک رسالت بوده است نه یک شغل.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی حوزه‌های علمیه، افتتاحیه دوره آموزشی – توجیهی مسئولان راهبری و اجرایی تبلیغ و امور فرهنگی با حضور معاونین تبلیغ استان‌ها و شهرستان‌ها و رابطین مدارس طرح امین در سالن غدیر مجتمع یاوران مهدی قم از سوی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه  با سخنرانی آیت الله جواد مروی دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه برگزار شد.

 

تبلیغ؛ عامل استمرار و بقاء دین
آیت الله مروی در این مراسم با بیان اینکه اسلام به عنوان کاملترین و جامعترین شریعت آسمانی با تبلیغ متولد شده و با تبلیغ استمرار و بقاء یافته و جاودانه گردیده است، ابراز داشت: این بقاء، استمرار و جاودانگی در سایه سار تلاش‌های مبلغان بزرگی بوده است که در تاریخ تشیع، زندگی خود را وقف ترویج مکتب و ارشاد عبادالله نموده‌اند.

 

وی با اشاره به شیوع و گستردگی مکتب تشیع در جای جای جهان افزود: امروز شاهد آن هستیم که در جای جای جهان عده‌ای از اتباع مکتب اهل‌بیت(ع) حضور دارند. این شیوع و گستردگی به برکت تبلیغ مبلغان بوده است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رساندن معارف دینی به افراد را هدف نهایی دین عنوان کرد و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) فرمودند «بعثت پیامبر، جهاد و قتال فی سبیل الله و تشکیل حکومت اسلامی، همه این‌ها مقدمه رساندن حقایق دینی به دل‌های پاک است»

 

تبلیغ یک رسالت است نه یک شغل
وی با اشاره به جایگاه تبلیغ نزد علمای بزرگ شیعه افزود: در طول تاریخ تشیع، نگاه اندیشمندان و بزرگان دینی ما به تبلیغ، به عنوان یک رسالت بوده است نه یک شغل.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم ضمن تأکید بر لزوم برنامه ریزی برای تربیت مبلغین جامع اظهار داشت: مبلغ به جامعیت نیاز دارد؛ چرا که مردم پاسخ بسیاری از سؤالات و نیازهای خود را از مبلغ دین می‌خواهند.

 

وی با بیان اینکه تقویت علمی به جامعیت مبلغین کمک می‌کند، ابراز کرد: راهکارهای خود را برای تقویت بنیه علمی مبلغین حاضر در میدان تبلیغ ارائه دهید. شورای عالی آماده دریافت نقدها و نظرات عزیزان است، چرا که سیاستگذاری در خلأ مؤثر نیست.

 

آیت الله مروی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را 2 محور اساسی پس از قرآن برای تبلیغ تشیع عنوان کرد و ضمن اشاره به برخی مصادیق از جایگاه نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نزد بزرگان شیعه و سنی افزود: شیعه با این دو محور می‌تواند جهان را فتح کند. باید انس نسبت به نهج البلاغه و صحیفه سجادیه تقویت شود.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود بعد از تأکید بر اینکه هیچ مسئولیتی نباید طلبه را از تبلیغ جدا کند، خطاب به مبلغین گفت: در تبلیغ، تهذیب نفس و عمل کردن به آنچه میگویید، بسیار مؤثر است. مردم ابتدا به اخلاق و معنویت ما نگاه می‌کنند بعد به حرف هایی که می‌زنیم.
دوره آموزشی مسئولان راهبردی و اجرایی تبلیغ 4
دوره آموزشی مسئولان راهبردی و اجرایی تبلیغ 1
دوره آموزشی مسئولان راهبردی و اجرایی تبلیغ 6
دوره آموزشی مسئولان راهبردی و اجرایی تبلیغ 5
 
۲۶ مهر ۱۴۰۴
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.